Aké možnosti chrániť svoju značku máte v rámci PPC kampaní na Google?
V poslednej dobe sme sa častejšie v našej firme stretli s otázkami týkajúcimi sa možnosťou ochrany značky v rámci PPC kampaní na Google. Aké sú možnosti? Na čo sa ochranná známka vzťahuje? A ako správne postupovať? Poďme sa na tieto otázky pozrieť podrobnejšie.
V tomto článku sa zameriavame na PPC Google Adwords, každopádne v prípade Seznamu a jeho Skliku je situácia obdobná.
Prvou dôležitou vecou v prípade, že máte zaregistrovanú ochrannú známku, je pridať o tom informáciu do systému Google Adwords, tým pádom môžete potom vyžadovať od Google zmazanie reklamy, ktorá bude vašu ochranu porušovať. To urobíte v systéme Google Adwords.
Na aké typy reklamy sa ochrana vzťahuje?
Primárna ochrana sa viaže na textovú reklamu, v prípade, že máte ochranu aj grafickú (logotyp), môže sa týkať i grafických kampaní použitých v remarketingu alebo v obsahovej sieti.
Na čo sa ochrana značky vzťahuje?
Vyžadovať odstránenie alebo úpravu inzerátu môžete iba v prípade, že je chránené kľúčové slovo použité v nadpise alebo texte inzerátu. Ak teda máte napr. ochrannú známku na slovné spojenie „IMP net“, žiaden inzerát nesmie tento výraz obsahovať.
Cielenie na chránené slovo možné je
Čo je ale dôležité a často zamieňané, nevzťahuje sa toto obmedzenie na samotný výber kľúčového slova, teda pokiaľ niekto bude chcieť na „IMP net“ v Adwords inzerovať, ale v obsahu inzerátu nebude mať výraz použitý, nemôžete s tým robiť nič.
Sporné nariadenie sa potom týka použitia v URL adrese (teda napr. inzerovať v kampani www.domena.cz/imp-net/), kde Google vraví, že po prešetrení môže viditeľnú časť URL obmedziť, hovorí však primárne o subdoménach (napr. impnet.domena.cz).
Čo robiť, ak sa dozviete o porušovaní ochrannej známky?
V prípade zistenia, že došlo k porušovaniu zásad a v systéme máte nahranú platnú ochrannú známku, môžete Google požiadať o vyriešenie tohto problému a stopnutie kampaní tu: https://services.google.com/inquiry/aw_tmauth.
Ochraňujte svoju značku
Z vyššie uvedeného vyplýva, že pokiaľ ste v online kampaniach aktívny, rozhodne sa vyplatí si ochrannú známku zriadiť, nahrať ju do systému Google Adwords a trh sledovať a v prípade porušenia sa nebáť ozvať.
Bohužiaľ sa ale toto obmedzenie nevzťahuje na použitie v rámci inzerovaných kľúčových slov, ale len samotného vydávania sa za inú firmu alebo značku v obsahu.
Ak potrebujete, napíšte nám a s nastavením ochrannej známky vám radi pomôžeme.
Lukáš Bryksa
Notice: Undefined index: position_sk in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 731
Notice: Undefined index: position in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 731
email: lukas.bryksa@impnet.cz
Lukáš stál v roku 2009 pri zrode firmy. Často pracuje dlho do noci alebo aj cez víkendy. Záleží mu totiž na vašej spokojnosti. Chce, aby ste boli spokojní stále. A nie len 40 hodín za týždeň.
Co dalšího píšu?
Notice: Undefined variable: i in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 753
Notice: Undefined variable: subpagelist in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 756
Notice: Undefined variable: uvod in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 758
NPS – zistite spokojnosť svojich zákazníkov
Notice: Undefined variable: subpagelist in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 794
Notice: Undefined variable: subpagelist in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 756
Notice: Undefined variable: uvod in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 758
Neuromarketing: užitočný sluha alebo zlý pán?
Notice: Undefined variable: subpagelist in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 794