Náš blog

Hodnota firmy je v informáciách. Kde sú informácie? V CRM!

13.11.2014 | Lukáš Bryksa

Možno už ste tú vetu počuli. Informácie sú na nezaplatenie. Hoci nie sú vidieť, počuť a ani ich nemôžeme nahmatať, zvyšujú hodnotu firmy. Vaša spoločnosť nemusí nič vyrábať, nemusí nič vlastniť a ani toho nemusí moc vedieť. Ak má (aktuálne a pravdivé) informácie, získava konkurenčnú výhodu pred všetkými ostatnými. Kto podceňuje a ignoruje zhromažďovanie a využívanie informácií, akoby ignoroval hodnotu svojej vlastnej práce.

Informácie zhromažďujte v jednotnom systéme

Do vašej firmy každý deň a cez rôzne kanály prúdi obrovská hromada informácií. Aby ste sa v nich nestratili, dokázali ich triediť a efektívne využívať, musíte si v ich zbere a triedení urobiť systém. Akýsi pevný poriadok. Inak sa v nich utopíte a informácie vám potom budú úplne k ničomu. Buď ich časom zabudnete, alebo ich nebudete schopní efektívne využiť.

Jedným z najdôležitejších typov informácií prúdiacich do vašej firmy sú informácie o zákazníkoch. Osobne k zhromaždeniu tohto typu dát odporúčam používať tzv. CRM systém. CRM je skratkou troch anglických slovíčok - customer relationship management, čo v preklade znamená riadenie vzťahov so zákazníkmi. Tento preklad je trefný, pretože CRM presne vystihuje. Bez neho by vás budovanie a udržiavanie vzťahov so zákazníkmi stálo oveľa viac úsilia i času. A rovnako by ste ani zďaleka nedosiahli rovnakého výsledku.

Výber CRM nepodceňte

Na trhu nájdete širokú ponuku komerčných aj free verzií CRM systému. Výber tejto aplikácie je pomerne zložitá vec, ale ak ho vo firme správne zavediete, ušetrí vám veľa času i práce. Rozhodne neberte prvý systém, na ktorý narazíte - ak by ste po nejakom čase narazili na zásadné nedostatky, je prechod na iný systém časovo aj finančne veľmi náročný.

CRM je zvyčajne online zdieľaná aplikácia, ktorá slúži všetkým oddeleniam vo firme - od radových zamestnancov cez objektových manažérov až po vrcholový manažment. Záleží len na vás, kde všade CRM využijete. Z vlastných skúseností však môžem povedať, že čím viac ľudí z firmy do neho bude mať prístup, tým lepšie pre vašu firmu.

A teraz to najdôležitejšie.

Čo všetko sa dá v CRM robiť?

  • evidovať a plánovať schôdzky, hovory a úlohy,
  • plánovať v kalendári, zdieľať dokumenty a udalosti,
  • vytvárať karty zákazníkov - evidovať všetky obchody, zákazky, fakturácie, kontaktné osoby,
  • tvoriť objednávky, zmluvy, ponuky a ďalšie dokumenty,
  • viesť projekty, zákazky, výrobu,
  • ďalšie administratívne, obchodné aj technické činnosti.

Možno vám toho na prvý pohľad môže prísť málo, ale CRM umožňuje automatizovať niektoré procesy vo firme takým spôsobom, že o nich už o pár týždňov ani neviete. Ušetrí vám veľa času, urobí za vás kus práce a nedovolí, aby ste na čokoľvek zabudli. Vyvarujete sa stráte informácií, nehrozí krádež dát od odchádzajúcich zamestnancov.

CRM odporúčam všetkým malým a stredným firmám. Udržať si zákazníka je oveľa lacnejšie, než získať nového. Zbierajte preto všetky informácie o svojich klientoch, ukladajte ich do CRM a potom ich v správnu chvíľu využite. Váš zákazník bude nadšený.

ZPĚT Chci obchodní dovednosti


Lukáš Bryksa

Notice: Undefined index: position_sk in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 731

Notice: Undefined index: position in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 731
email: lukas.bryksa@impnet.cz

Lukáš stál v roku 2009 pri zrode firmy. Často pracuje dlho do noci alebo aj cez víkendy. Záleží mu totiž na vašej spokojnosti. Chce, aby ste boli spokojní stále. A nie len 40 hodín za týždeň.

Co dalšího píšu?



Notice: Undefined variable: i in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 753

Notice: Undefined variable: subpagelist in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 756

Notice: Undefined variable: uvod in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 758

Nepodceňujte silu UpSell = následného predaja

07.08.2014 | Lukáš Bryksa
Možno už ste tú vetu počuli. Informácie sú na nezaplatenie. Hoci nie sú vidieť, počuť a ani ich nemôžeme nahmatať, zvyšujú hodnotu firmy. Vaša spoločnosť nemusí nič vyrábať, nemusí nič vlastniť a ani toho nemusí moc vedieť. Ak má (aktuálne a pravdivé) informácie, získava konkurenčnú výhodu pred všetkými ostatnými. Kto podceňuje a ignoruje zhromažďovanie a využívanie informácií, akoby ignoroval hodnotu svojej vlastnej práce.

Notice: Undefined variable: subpagelist in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 794

Notice: Undefined variable: subpagelist in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 756

Notice: Undefined variable: uvod in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 758

Neuromarketing: užitočný sluha alebo zlý pán?

31.07.2015 | Lukáš Bryksa
Možno už ste tú vetu počuli. Informácie sú na nezaplatenie. Hoci nie sú vidieť, počuť a ani ich nemôžeme nahmatať, zvyšujú hodnotu firmy. Vaša spoločnosť nemusí nič vyrábať, nemusí nič vlastniť a ani toho nemusí moc vedieť. Ak má (aktuálne a pravdivé) informácie, získava konkurenčnú výhodu pred všetkými ostatnými. Kto podceňuje a ignoruje zhromažďovanie a využívanie informácií, akoby ignoroval hodnotu svojej vlastnej práce.

Notice: Undefined variable: subpagelist in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 794

Sme hrdými držiteľmi týchto certifikátov